sobota, 29 stycznia 2011

Coś o swoim sprzęcie.

Honda Fireblade SC33 1996r. "BLADY"

  

Troszeczkę historii:
W 1996r. przyszedł na świat 900RR/SC33 poprawiony lecz dalej niezawodny. Lżejsza i wytrzymalsza rama aluminiowa, trochę inny kształt owiewek. Silnik rozwiercono do 919cm (latach 98/99 zmniejszono do 918,5ccm) miało to na celu poprawienie momentu obrotowego w niższym zakresie obrotów. Moc pozostała bez zmian...
Ciekawostką jest zastosowanie z przodu 16 calowej opony mającej na celu poprawienie właściwości jezdnych jak i stabilności (nie potrzeba amortyzatora skrętu) Użytkownicy chcący nabyć taką nietypową oponę mogą się zdziwić, bo dostępność ich na rynku używanym jest znikoma i szybko się rozchodzą (w tamtych latach tylko Hornet posiadał taki sam rozmiar). Rozwiązaniem problemu jest założenie felgi 17" z hondy cbr600. Lata 98-99 przyniosły mały facelifting przednich reflektorów. Pod koniec lat 90 najchętniej kupowany "super sport".

Parametry techniczne:
Pojemność919cm3
Średnica x skok tłoka:71,0 x 58,0 mm
Stopień sprężania:11,1:1
Układ zasilania:4x38-mm-Ø-Gleichdruckvergaser mit Flachschiebern
Max. moc:72kW (98PS)/9750 min-1 zblokowany
92kW (126PS)/9750 min-1 odblokowany
Max. moment obrotowy:80 Nm/7000 min-1
Układ zapłonowy:Sterowany komputerowo cyfrowy tranzystorowy z elektronicznym wyprzedzeniem
Rozrusznik:Elektryczny
Skrzynia biegów:6-biegowa
Przeniesienie napędu:Łańcuch typu O-ring Nr 530
Wymiary (dł. x szer. x wys.):2.135 x 675 x 1.130 mm
Rozstaw osi:1405 mm
Wysokość siedzenia:810 mm
Prześwit:140 mm
Pojemność zbiornika paliwa:18 litrów (w tym ok4 litry rezerwy)
Masa pojazdu w stanie suchym:183 kg
Koło przednie:6-szprychowy drążony odlew z aluminium
Koło tylne:6-szprychowy drążony odlew z aluminium
Opony przednie:130/70 ZR16
Opony tylne:180/55 ZR17
Zawieszenie przednie:45-milimetrowy w pełni regulowany odwrócony widelec teleskopowy HMAS typu cartridge z bezstopniową regulacją napięcia wstępnego oraz siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 120 mm
Zawieszenie tylne:Zespolone typu Pro-Link z amortyzatorem gazowym z zewnętrznym zbiornikiem gazu, z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją siły tłumienia dobicia i odbicia, skok 125 mm
Hamulce przednie:Hydrauliczne, podwójne tarczowe 296mm, z zaciskami czterotłoczkowymi
Hamulce tylne:Hydrauliczne, tarczowe 220 x 5 mm, z zaciskami jednotłoczkowymi i klockami ze spieków metalicznych
Rama:podwójna, z kompozytów aluminiowych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz